Annas home & bakery

Alla inlägg under april 2012

Av Anna - 28 april 2012 22:01

Så dåligt som jag mår nu har jag ej mått på flera år, d v s att jag är konstant yr nästan i alla fall.

Jag har till och med tvingat mej att göra saker som just nu är jobbigt för mej t ex gå på stan en långlördag (trodde ja skulle svimma) m.m

Men det hjälper ej, jag börjar därför tro att det är min tabletter som spökar, eftersom ja hade sort av dom innan, finns många kopior av efexor depot, t ex venlafaxine bluefish som jag ej verkar tåla, och velafaxine krka

jag tror ja tål bättre.

Men det ska jag ta reda på imorgon för ska åka till vårdcentralen på Näsby dom har såkallad öppen mottagning, för jag orkar f*n inte må såhär mer!

Av Anna - 27 april 2012 22:39

2010.04.27 - 2012.04.27


För exakt två år sedan flyttade jag in i denna underbara lägenhet som ja naturligtvis fortfarande bor kvar i, och det har jag "firat" lite genom att göra lite fruktsallad, som ja aldrig äter annars typ. Annars har det väl inte hänt så mkt mer idag förutom att ja råkade köpa på mej en klänning som ej blev bra.


 














Av Anna - 27 april 2012 18:31

 

Av Anna - 26 april 2012 20:32

Tyvärr kunde han på godis affären inte lova att ja kunde komma tillbaka, men han skulle höra av sig om det blev aktuellt. Ams hade ett annat alternativ till mig och det var något som hette ledsagar service, vilket innebär om ja har förstått de rätt att hjälpa äldre att ex gå o handla m.m vilket nog kan vara kul, i alla fall hellre de än att gå hemma och glo dagarna ända.


Det jag vill jobba med helst, skulle vara att jobba i en inredningsbutik, klädaffär eller dylikt. Tyvärr lider jag ju av en hudsjukdom som heter psoriasis, som gör att jag inte kan ta i t ex hårfärgningsprodukter m.m


För er som inte vet så äter ja sedan något år tillbaka antidepressiva medel mot depression/ångest/torg skräck, det är jobbigt att ej kunna må som er andra där ute och känna sej "normal", t ex idag när jag gick på stan för att fråga om praktiken så blev jag väldigt snurrig/yr i huvudet, snacka om att det är pinsamt att behöva stå och hålla sej i saker, det känns som man ska svimma. Är det någon där ute som vet hur jag botar denna yrsel eller vad man ska kalla det för, så är ni mer än välkomna att kommentera hur ja ska få bort detta, för jag orkar verkligen inte med det mer.

Av Anna - 26 april 2012 11:42

Här kommer som utlovat bilden på vad ja hade shoppat i Lund häromdagen, bara älskar den ljusrosa tulpanen fr Village


Av Anna - 25 april 2012 23:12

Var på ams i eftermiddags och ja sa hur mkt ja saknade min "gamla" praktikplats och hon sa att om ja vill och om dom kan ta emot mej igen så var de inga problem, snacka om att ja blev glad, nu hänger det bara

på min fd "chef" om han kan ta emot och det ska ja ta reda på imorgon för ska gå dit och snacka med han, så nu hoppas jag på det bästa.

Av Anna - 24 april 2012 20:14

Har spenderat eftermiddagen nere i Lund för lite shopping, blev inte så mkt men i alla fall så köpte ja en ljusrosa konstgjord tulpan på Village, servetter och glas på Lagerhaus (bild på sakerna kommer imorgon)


Gick hem från centralen här i stan till Willys sen från Willys hem, så är ganska trött i benen nu, imorgon eftermiddag ska ja till arbetsförmedlingen..får väl se vad dom ska hitta på för något till mej nu.

Av Anna - 20 april 2012 10:45

Har länge funderat på att göra en "tavla" av

en bordstablett från Lagerhaus,

och igår blev det äntligen av och här har ni resultatet.


   


Bilder: Anna

Presentation


Hej! Ni trillade just in till en blogg som mest handlar om inredning och bakning, och jag som driver denna blogg heter Anna och bor i en stor etta i Kristianstad med min lilla hamster som heter Doris.
Jag har för tillfället arbetspraktik i en godisaffär

Fråga mig

0 besvarade frågor

Doris

    

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards